سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ایمان برهنه است و جامه آن تقوا و زیورش حیا و دارایی اش فقه و میوه اشدانش است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
مطالب پزشکی - دانش نامه
 RSS 
خانه
ایمیل
شناسنامه
مدیریت وبلاگ
کل بازدید : 332196
بازدید امروز : 26
بازدید دیروز : 14
........... درباره خودم ...........
مطالب پزشکی - دانش نامه
........... لوگوی خودم ...........
مطالب پزشکی - دانش نامه
........ پیوندهای روزانه........
صدام [141]
[آرشیو(1)]


............. بایگانی.............
جک
مطالب پزشکی
کوروش
ورزش ایران باستان
چشمه
عکس
خیام
عربستان
دخانیات
خلاصه ی از تاریخ ایران
دانلود سریال های باغ مظفر
پیکاسو
Age of Mytholog کد های تقلب
زندگی نامه پل سزار
درباره ی صیف الله
طبیعت تاوان
لیزر
کوه اورست
تاریخ چیست
خواص ماهی
خواص سویا
مکانیک
بی اشتهایی
حمله ی نظامی به ایران
قانون پاپکر
فیبر نوری
انرژی هسته ای
مایعات و شیمی درمانی
اهرام ثلاثه
قد انسان
اندازه گیری شعاعزمین
تغذیه ی درست
قیامت
بیماری سارس
ابوبکر
نفت
امواج مغناطیسی
بی عنوان
معنی سوره ی قیامت
معنی سوره ی ال عمران و فاتحه
داستان
داونچی
الکترون
نور
از سیر تاپیاز صدام
جنگ و مرگ
تندرستی و ازادی
علوم کامپیوتر
کسب در امد ازاینترنت
دانلود جدید ترین نرمافزار ها ی موبایل
کد تقلب GTA5
تاریخ باستان
کاربرد نظر سنجی در اینترنت
فلیور و هدایت
فضای شهر ما و ذهن ما
شب قدر
باختین وزندگی روز مره
ترافیک و شهری بی انظباط
بنیامین وزندگی روز مره
فرو پاشی خانواده
سنت انسان ها
زغال سنگ
دانستنی های مفید
سکوت انسان ها
الکترونیک
برق
کتاب اسطوره شناسی سیاسی
یک نظر علمی درباره ی فرهنگ
کتاب جامعه ی مدنی جوان
کتاب خط قرمز
مشکلات پسته کاران حل خواهد شد
کتاب قرن روشن فکران
کتاب زندگانی تولستی
کتاب خاطرات جوانی
کتاب هنر و تاریخ
کتاب در امدی بر انسان شناسی
موفقیت کاشت مستقیم برنج در گلستان
کتاب قوم شناسی سیاسی
کتاب محکومان
کتاب علوم انسانی
کتاب امپراطوری نشانه ها
از فرهگ تا توسعه
کتاب خشونت سیاسی
ایران بیش از 33 نژاد بز وگوسفند دارد
کتاب تاریخ اندیشه ونظریات انسان
کتاب انسان شناسی شهری
کتاب نظم جهانی
مکانیزاسیون
زمستان 1385

.......جستجوی در وبلاگ .......

............. اشتراک.............
 
............آوای آشنا............

........... طراح قالب...........


 
  • بیماری خشم

  • نویسنده : محمد:: 85/10/21:: 4:47 عصر
    بیماری خشم
    یکشنبه - ۱۷ دی ۱۳۸۵

    طغیان خشم و غضب غیر قابل کنترل که بخش عمده آن متوجه کودکان میشود، بخشی از زندگی هر روزه بعضی از مادران است.
    این نوشته ترجمه ای است از توصیه های آقای دکتر کیت ابلو (Keith Ablow) به مادران
    طغیان خشم و غضب غیر قابل کنترل که بخش عمده آن متوجه کودکان میشود، بخشی از زندگی هر روزه بعضی از مادران است. این حالت به عنوان "بیماری خشم" anger illness شناخته میشود و در بیشتر مواقع با به کار بردن توصیه هایی مانند نمونه هایی که در اینجا آورده ایم، قابل کنترل است. ده توصیه دکتر ابلو برای خویشتن داری به این شرح است :

    خشم خود را خوب بشناسید تا بتوانید مهارش کنید
    آیا اولین نشانه عصبانی شدن شما بالا رفتن ضربان قلبتان است؟ دچار لکنت زبان میشوید؟ یا اینکه دست خود را مشت می کنید؟ درست در لحظه ای که اولین نشانه اوج گرفتن خشم ظاهر شد، هر کاری در دست دارید رها کنید و به یک جای خلوت در خانه پناه ببرید. چشمان خود را ببندید، نفسهای عمیق بکشید و 30 ثانیه به خودتان فرصت آرام شدن بدهید. و در طی این 30 ثانیه به خود یادآوری کنید که باید با یک بیماری - بیماری خشم - بجنگید نه با بچه هایتان.

    با به کار بردن جملاتی موثر خود را آرام کنید
    چند جمله درباره وضعیت خاص خود بسازید و هنگام آغاز خشم آنها را مانند وردی جادویی تکرار کنید. اینها وردهای شخصی شما هستند. جملاتی مانند : "اون فقط 6 سالشه"، "اون بچه است"، "اگر داد بزنی بعد حسابی پشیمون میشی" و "بهترین مادری که میتونی باش" جملات خوبی هستند. گاهی خوب است که با خودتان حرف بزنید.

    درباره اینکه بخواهید رفتار خود را در زمان بزرگسالی فرزندانتان توجیه کنید فکر کنید
    واقعا خود را در حالتی تصور کنید که سالها گذشته و باید دلیل رفتارهای خشن، فریادها و کتکهایی که به بچه زده اید را به پسر یا دخترتان که حالا شخص بزرگسالی شده توضیح دهید، تنها همین تصویر میتواند موجب موفقیت شما در زمان کنترل طغیان خشمتان شود.

    اگر تمرکز خود را از دست دهید، نبرد را باخته اید
    فرض کنید که در یک نبرد واقعی برای حفظ حکومت خود هستید (و درواقع هستید). در این نبرد شما در مقابل غضب خود میجنگید و شما واقعا میخواهید برنده شوید. مهمتر از همه اینکه به خود یادآوری کنید که برنده شدن علاوه بر عزت نفس، احترام فرزند و همسر را برایتان به ارمغان می آورد.

    بخندید، به آنها، به خودتان و به زندگی
    کودکان صبر و تحمل شما را محک میزنند. آنها همه چیز را پرتاب میکنند، در خانه میدوند و مدام سوال میکنند. اگر از همان ابتدا این واقعیت را بپذیرید که نمیتوانید همواره آنها را به طور کامل کنترل کنید و گاهی هم اصلا نمیتوانید این کار انجام دهید، در زمانی که آنها چیزی را میریزند، به چیزی که نباید، دست میزنند و سوالی را برای 50 همین مرتبه تکرار میکنند، خیلی عصبی نمیشوید و حتی میتوانید به شیطنت کودکتان بخندید.

    از کودکتان کمک بخواهید
    بگذارید گاهی هم آنها از شما مواظبت کنند. اشکالی هم ندارد. کودکان بیش از آنکه به فریاد تحکم آمیز توجه کنند، به تقاضای کمکی که صادقانه بیان شود واکنش مثبت نشان میدهند. منظور این نیست که کودک را به انجام کاری در مقابل عمل ناپسندش وادارید، بلکه منظور جلب همدلی اوست. از چنین جملاتی استفاده کنید: " اگر لباساتو نپوشی نمیتونم ببرمت مدرسه و خیلی ناراحت میشم."، "اگر سوار ماشین نشی دیر میرسیم و من خجالت میکشم"، "وقتی اتاقت رو مرتب نمیکنی فکر میکنم خستگی من خیلی برات مهم نیست."

    در آینه نگاه کنید
    به معنای واقعی کلمه، در زمان عصبانیت خودتان را در آینه نگاه کنید. تصویر زیبایی نخواهد بود. از طرفی عصبانی ماندن در زمانی که به چهره خودتان خیره شده اید کار آسانی نیست.

    آب سرد را فراموش نکنید
    آب سرد آتش خشم را هم خاموش میکند. هنگامی که دیدید اوضاع به سمت خطرناک شدن پیش میرود، صورت خود را با آب سرد بشویید.

    تنفس عمیق
    نفس عمیق بکشید - دم و بازدم - این کار موجب میشود که کنترل اعصاب خود را هم در دست بگیرید. تنفس عمیق برای بچه هایی که گریه میکنند هم بسیار مفید است و به آنها کمک میکند تا زودتر به حالت عادی برگردند.

    با کسی حرف بزنید
    خشم خود را بر سر فرزندتان خالی نکنید، گوشی تلفن را بردارید و به یک دوست خوب یا همسرتان زنگ بزنید. داد و فریاد نکنید، بلکه بگویید که صبرتان تمام شده و به دلجویی و جمله ای تسکین دهنده نیاز دارید. احتمال اینکه یک جوک بانمک یا چند جمله دوستانه بشنوید و حالتان بهتر شود بسیار زیاد است.


    نظرات شما ()

  • نقش ورزش در جلوگیری از سرطان سینه

  • نویسنده : محمد:: 85/10/21:: 4:39 عصر

    نقش ورزش در جلوگیری از سرطان سینه

    مطالعات اخیر ثابت می کند که فعالیت بدنی ممکن است در جلوگیری از ابتلا به سرطان سینه موثر باشد. در آخرین مطالعه، دانشمندان بوستون در آمریکا روی این مسأله کار کردند که آیا ورزش می تواند درصد زنده ماندن زنان مبتلا به سرطان سینه را افزایش دهد یا خیر؟ بیشترین فایده، زمانی مشاهده شد که بیماران سه الی پنج ساعت در هفته ورزش می کردند. در مقایسه با زنان غیر فعال، این زنان در عرض چهار سال، 50 درصد کاهش مرگ و میر داشته اند، ولی به هر حال این مطالعه به جای اینکه حالت کنترلی و مقایسه گروهی باشد، بر معاینه کلینیکی و روش توصیفی متکی بوده است. در نتیجه نمی توان با قاطعیت گفت که عواملی نظیر روش زندگی آیا تاثیر مستقیمی در این نتایج دارد یا خیر؟ در مورد نتایج این تحقیق دکتر میشل هولمز، عضو هیات علمی دانشکده پزشکی هاروارد و بیمارستان بریگهام و زنان که مدیریت انجام این تحقیق را برعهده داشته، می گوید: شما هرگز نمی توانید مطمئن باشید. فقط می توان گفت ورزش می تواند برای شما مفید باشد.


    نظرات شما ()

  • مطالب پزشکی

  • نویسنده : محمد:: 85/10/21:: 4:37 عصر

    گاسترو آنتریت حاد – مسمومیت غذائی

    تعریف بیماری

    ورم حاد لایه مخاطی روده و معده را گاسترو آنتریت می گویند . 

    علت :

    زیاده روی در مصرف مشروبات الکلی ، ویروس گریپ روده ای ،‌حساسیت نسبت به برخی از غذاها ،‌مسمومیت غذائی ، مسهل های قوی ،‌داروها ،‌فلزات سنگین ، بیماریهای عفونی و سوختگی ها از عوامل مهم گاسترو آنتریت حاد می باشند .

    علائم :

    با توجه به علائمی که سبب تحریک معده و روده ها می گردد ، کوفتگی ،‌بی قراری ، بی اشتهائی ،‌تهوع ،‌استفراغ ،‌صدای شکم ،‌اسهال و بهت و در صورت اسهال سوزش مقعد از علائم این عارضه است . 

    شناخت بیماری :

    برسی دقیق علت و علائم این بیماری با توجه به سابقه بیمار و مصرف مواد محرک دستگاه هاضمه ،‌حساسیت مواد غذائی و وجود عفونت انگلی ،‌وجود گاسترو آنتریت را مشخص می سازد .

    درمان :

    استراحت و تجویز داروهای ضد استفراغ ، و ضد دل درد ، غذاهای مایع و سبک از روشهای درمانی این بیماری می باشد <:P:>  <:P:>اتساع حاد معده : <:P:> 

    تعریف :  اتساع ناگهانی معده که طی آن تنوس معده به سرعت و ناگهانی از بین می رود و مقدار زیادی مایع و گاز در معده جمع شود ، اتساع حاد معده نامیده می شود

    علت :  وقفه در واکنش اعصاب حرکتی معده ، فشار وتحریک مکانیکی دوازدهه در حین اعمال جراحی ، از دست رفتن الکترولیتها در اشخاص ضعیف ، انغارکتوس و ترمبوز شریانی از علل مهم اتساع معده محسوب می گردد .

    علائم :  احساس انباشتگی شکم ، درد ، استفراغ مایع آغشته به صفرا ، اتساع قسمت فوقانی شکم ، بروز صدا ، تشنگی ، تنگی نفس و بالاخره کالت شوک از علائم بارز اتساع شکم به شمار می آید .

    شناخت :  استفراق شدید و بروز علائم ذکر شده موجب شناخت اتساع حاد معده می گردد .

    درمان :  خالی کردن معده ، حفظ تعادل الکترولیتی بدن ، جبران آب از دست رفته بدن ، به کمک داروها از عوامل مهم درمانی اتساع حاد معده می باشند .

    تعریف :  زخم محدود و سطحی طبقه مخاطی معده را که به داخل طبقه مخاطی عضلانی در قسمت تحتانی مری ، معده ، دوازدهه و سایر نقاط حساس معده نفوذ کرده باشد ، زخم پیتیک می نامند .

    علت :   ازدیاد ترشح اسید معده ، مهمترین عامل ایجاد کننده زخم پیتیک به شمار می آید . البته اختلالات روانی در ایجاد زخم مذکور تاثیر غیر قابل انکاری را دارند .

    علائم :   در مواردی که زخم در ناحیه مری باشد ، ناحیه حفره یا پشت استرنوم دردناک است . در زخم معده درد و سوزش و آروغ های ترش و اتساع شکم و تهوع و استفراق ترشح زیاده از حد بزاق و بی اشتهائی و لاغری و اسهال و کم خونی از علائم زخم پیتیک به شمار می آیند .

    درمان :  درمان این بیماری در موارد خوش خیم جنبه التیامی دارد ، برای این منظور استراحت فکری و بدنی ، آرام کردن فعالیت حرکتی و ترشح معده ، اصلاح کردن وضع تغذیه . و در صورت بد خیم بودن و وجود سرطان ، جراحی از عوامل درمانی زخم پیتیک محسوب می شود .P:>  <:P:>گاستریت <:P:> 

    تعریف :  ورم حاد یا مزمن لایه مخاطی معده را گاستریت می گویند .

     

    علت :  در گاستریت حاد که مخاط معده بطور ناگهانی و گاه ی بصورت خطرناک بروز می کند ، عللی چون استفاده از موادی نظیر  الکل ،  ادویه جات ، سالسیلاتها ، فرآورده های دوده ذغال ، آنتی بیوتیکها ، غذاهای خیلی داغ ، غذاهای آلرژی زا ، استفاده از داروهای مختلف ، خوردن اسیدها و قلیا ئیات قوی ، عفونتهای باکتریال و ابتلا به بیماریهای عفونی ، موجب گاستریت می شوند .

     

    علائم :  در گاستریت حاد ، کوفتگی ، بی اشتهائی ، احساس پر بودن معده ، تهوع ، سر درد ، سر گیجه ، استفراغ که موقتاٌ معده را تسکین می دهد ، تشنگی شدید ، حالت بهت ، تنفس تند ، اتساع شکم ، حساس و سفت بودن شکم و در گاستریت مزمن ، اختلال عمل حرکتی معده و بروز علائمی چون علائم زخم معده ، از علائم مهم گاستریت محسوب می شود .

     

    درمان : استراحت ، داروهای ضد تهوع ، تخلیه معده ، تجویز مایعاتی چون آبگوشت نمکدار ، آب ، چای شیرین ، آب معدنی ، و سوپ رقیق ، تجویز غذاهای نرم و ملایم چون نان تست شده همراه با کره ، تخم مرغ نیم بند ، غلات پخته شده ، پوره سیب زمینی ، فرنی ، ماست شیرین ، شیر و خامه ، ژله ، گوشت پخته یا کباب شده ، در صورت خوردن مواد منهدم کننده بر طرف ساختن مواد ایجاد کننده گاستریت ، تجویز داروهای ضد سم ، و در موارد گاستریت حاد ، اجتناب از مصرف کلیه موادی که سبب تحریک معده می شوند ، که شامل : الکل ، سیگار ، ادویه جات ، داروها ، مسهلهای قوی ، داشتن رژیم غذائی مناسب ، درمان خونریزی معده و در موارد شدید عمل جراحی از عوامل مؤثر و درمان کننده گاستریت حاد و مزمن به شمار می آیند

    سوء هضم

     

    <:P:>

    <:P:>

    <:P:>

    <:P:>

    <:P:>

    معرفی بیماری : مجموعه علائمی چون تهوع ، احساس سوزش  در سر دل ، احساس درد  در قسمت  فوقانی  شکم ، نفخ و آ روغ واحساس پر بودن و اتساع شکم بعد از خوردن غذا ، سوء هضم نامیده می شود .

     

     

    علت بیماری : بیماریهای  دستگاه کوارش ، پر خوری یا تند  خوردن غذا ، نجویدن غذا ، غذا خوردن  بعد از عصبانیت حالات هیجانی وفشارهای روانی ، بلع مقادیر زیادی هوا ، کشیدن سیگار به تعداد زیاد ، یبوست ، خوردن غذاهائی که خوب پخته نشده باشند ، مصرف غذاهای  پر چربی  با موادی  چون  خیار ، تربچه  و سبزیجات نفخ زا مثل لوبیا ـ کلم شلغم ـ پیاز ، از شایع ترین  علل سوء هضم  به شمار می آیند . علل  مذکور که تغئی ر وضعیت فعالیت حرکتی معده را موجب می گردند ، باعث وقفه در حرکت معده و ضعف  حرکات دودی  معده می شوند ، به ترتیبی که زمان تخلیه معده طولانی شده و سر انجام اتساع  بیش  از اندازه معده را  بوجود می آ ورند . بطو رمثال  گرسنگی و غذاهای  اشتها آور انقباض  معده  را افزایش  می دهد ، حال آنکه  ترس ، شوک و خستگی  مانع  این  انقباض می شودیا الکل  و  قهوه حرکات دودی معده را شدت می بخشد . اما کشیدن سیگار آنرا خفیف کرده و تخلیه معده را بتعویق می اندازد .

      

     

    علائم بیماری : تهوع که بر اثر فشارهای وارده بر دیواره معده پدید می آید ، سوزش سر دل که عبارت از ترش کردن می باشد ، نفخ که عبارت از تجمع گاز ها در معده یا روده است ، از مهمترین علائم سوء هضم محسوب می شوند .

     

    در مان : رژیم غذائی  متعادل ، محیط آرام  و مفرح ، اجتناب از کشیدن  سیگار قبل از غذا ، پخته  بودن غذا ، بر طرف ساختن هیجان واضطراب ، تجویز داروهای ضد نفخ  ، ضد استفراغ و آرام بخشهای عصبی ، تسکین آروغها به کمک داروهای خواب آور و مایعات گازدار ،استفاده میوه جات پخته ، بیماری سوء هضم را درمان می کند .


    نظرات شما ()

  • توصیه های پزشکی

  • نویسنده : محمد:: 85/10/21:: 4:28 عصر
    در زمان بارداری ، لکه های تیره ای که وسعت زیادی هم دارند ، روی پیشانی ، شقیقه ها و برجستگی گونه ها ، پدیدار می گردد . این لکه ها ناموزون ، در ارتباط با افزایش فعالیت هورمونها طی دوران بارداری بوجود می آیند و اکثرا بعد از زایمان و بازگشت اولین قاعدگی از بین میروند . چون این لکه ها به خودی خود نا پدید می شوند ، لذا نیازی به درمان آنها نمی باشد . اما در صورتیکه پایدار ماند ، علت آن اختلال هورمونی است و باید با مشورت پزشک در رفع لکه ها اقدام نمود  نکته برای زندگی سالم :  

     

    1-  از بحثهای بیخود ، حوادث ناخوشایند و استرس دور باشید .

    2-  از شیر و لبنیات به اندازه احتیاج استفاده کنید .

    3-  سعی کنید سبزیهائی رو که خام استفاده می شوند ضد عفونی کنید .

    4-  علائم بیماری و توصیه های پزشک را جدی بگیرید .

    5-  از پیاز خام و سرخ شده زیاد استفاده کنید .

    6-  از غذاهای سوخته و زیاد سرخ شده استفاده نکنید .

    7-  همیشه در اطاق تاریک و کم نور بخوابید .

    8-  از مواد قندی طبیعی استفاده کنید .

    9-  فشار خون خود را دائم کنترل کنید .

    10-  شجره سلامتی خانواده خود را در بیاورید و آنرا همیشه مد نظر بگیرید .

    حفاظت پوست مختلط :

     

    بیشتر افراد ، دارای چنین پوستی هستند و نگهداری آن کاری بس دشوار میباشد زیرا چنین پوستهای حساسی را بادو روش پوستهای خشک و چرب باید تحت محافظت قرار داد . برای حفاظت پوست مختلط باید از مواد پاک کننده ای استفاده نمود که هم قسمت پوست خشک و هم قسمت پوست چرب را پاکیزه نماید .  بنابر این اینگونه ها را باید با موادی پاک نمود و بقیه صورت را با یک پاک کننده مخصوص پوست چرب تمیز نمود . البته هنگام روز فقط از یک کرم باید برای زیر پودر استفاده نمود .

     

     

    پوست متغیر :

     

    عواملی چون غدد داخلی ، بر پوست بدن تاثیر دارند . البته این غدد همواره بطور یکنواخت عمل نمی کنند ، بلکه با رشد سن ، تغئیر می یابند . این غدد به هنگام بلوغ موجب افزایش ترشح غدد چربی و در نتیجه خشکی پوست  و در دوران یائسگی ، سبب کاهش غدد چربی و در نتیجه خشکی پوست می شوند . بنا براین هورمون ها بر چگونگی نوع پوست در سنین مختلف تاثیر دارند . نکته دیگر اینکه در دوران بارداری ، پوست تمایل به خشک شدن دارد بنابراین باید به روش حفاظت از پوستهای خشک عمل شود . البته مصرف ویتامین  ( A ) در این دوران برای پوست مفید می باشد .

    حفاظت پوست چرب :

    <:P:> 

    پوستهای چرب نسبت به تغئیرات آب و هوا بسیار حساس هستند و در درجه حرارت پائین یا در فصل زمستان ، خشک و به آسانی دچار خارش می شوند و به علت پر خونی دچار سوزش و ترک خوردگی می شوند . بنابر این محافطت پوست در چنین هوائی با کرمهای چرب ضروری است .

    پوست چرب ،  آب و صابون را به راحتی تحمل می نماید و برای نظافت باید از صابونهای اسیدی استفاده کرد .

    بعد از شست و شو با آب و صابون می توان از الکل نود و چهار درجه یا الکل کامفره نیز در پاک کردن پوست چرب استفاده نمود .

    استفاده از کرمهای پاک کننده پس از شست وشو با آب گرم و صابون در حفاظت پوست چرب مؤثر می باشد .

    شست و شوی کامل با آب گرم به هنگام صبح ، به پوست حالت براقی می بخشد که می توان آن را به کمک پودر تخفیف داد .

    برای تنک کردن منافذ پوست ، می توان با تحریک بافتها ، بوسیله موادی که قابض هستند ، بافت را ملتهب نمود و با ایجاد آماس و ورم در روی پوست ، به این موضوع تحقق بخشید . مالش و ماساژ پوست که پوست را متورم می نماید ، موقتاٌ از قطر منافذ پوست می کاهد .

    حفاظت از پوست

    پوست  و بخصوص  پوست  صورت ، در مقابل باد ، سرما ، گرما  و خشکی  احتیاج  به حفاظت  دارد . برای این  منظور کرمها و پودرها با خواص پوشاننده  بهترین  وسیله حفاظتی  می باشند .

     

     بهترین کرم  برای پوستهای خنثی ، کرمهائی هستند که حاوی کلسترول می باشند و بر سطح  پوست  قشری محافظ ایجاد می نماید .

     

     استفاده از کرم  به خصوص در زمستان  برای پوست  ضروری است . پودر  را نیز  باید پس از استفاده از کرم مصرف نمود .

     

    استفاده از شیر پاک کن ها بخصوص شیر پاک کن های طبیعی مانند روغن بادام شیرین یا عصاره خیار ، که از صابون های اسیدی هستند و پوست را تحریک نمی نمایند ، در حفاظت پوست مؤثر می باشد .

     

    استفاده از ماسکهای  زیبائی که  بخوبی  پوست  صورت را پاکیزه می کنند  و مناسبترین  زمان استفاده  از آنها  هنگام غروب  و بعد از پاک کردن صورت  است ، برای حفاظت  پوست لازم است . ( این ماسکها چنان چه از عصاره میوه ها تشکیل شوند ، طراوت و شادابی خاصی به پوست می بخشد ) .

     

    مصرف الکل تعریق را افزایش می دهد ـ نیکوتین خاصیت ارتجائی پوست را از بین می برد .

     

     

    حفاظت پوست خشک  

    پوست خشک بسیار حساس و از ترشح کافی اجسام چرب بر خوردار نیست . بنا براین استفاده از صابونهای معمولی که خاصیت  قلیائی آنها ، چربی  پوست را خنثی  میکند و اسیدیته  اپیدرم را از بین  می برد ، مناسب نیست و ضرر هم دارد . در پوستهای خشک باید از صابونهای مخصوص پوستهای خشک ، که دارای  ( PH )  خنثی  یا اسیدی  هستند هفته ای یک یا دو بار استفاده نمود .استفاده از آبهای آهکی که همراه صابون سبب کشیدگی و التهاب پوست می شود بسیار ضرر دارد . استفاده  از شیر پاک کن  طبیعی ، مانند  روغن بادام  شیرین بسیار  مفید می باشد . شیر پاک کن های  عطری  برای پوستهای خشک  مضر می باشد . استفاده از کرم های کلسترول دار مناسب می باشد . افرادیکه دارای پوست خشک می باشند ، بهتر است هر چند مدت یکبار از ماسکهای زیبائی استفاده نمیند .


    نظرات شما ()

  • پزشکی

  • نویسنده : محمد:: 85/10/21:: 4:17 عصر

    فصل 2: برای هر روز از قبل برنامه ریزی کنید (بخش۲ )

    شما برای هدفهای مختلف نیاز به لیستهای متفاوتی دارید. برای تمامی کارها و اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود باید لیستی نهیه کنید و بر اساس زمان آنها را مرتب نمائیدو در هر زمان که نیاز باشد اهداف جدید را به آن اضافه نمائید.

    دوم: شما به یک لیست ماهیانه نیاز دارید که در آن اهدافی که باید در طول یک ماه به آها بپردازید را یادداشت کنید.

    سوم :یک لیست هفتگی هم باید داشته باشید که در آن تمامی کارها و اهداف هفته آینده در آن ثبت شده باشد و آن کارها را باید از لیست مااهیانه برداشت نمائید.

    این شیوه زمتنبندی به دلیل اینکه نظام مند است به شما کمک می کند که بهروری شما در انجام کارها به صورت چشمگیری افزایش یابد.

    در آخر کارها و وظایف روزانه را تنظیم می کنیم که از لیستهای  ماهیانه  و هفتگی ما برداشته می شود.

    در کنار هر کاری که در طول روز و بر طبق لیست انجام می دهید یک علامت تیک بگذارید با این کار و با دیدن کارهایی که انجام شده است اعتماد به نفس و عزت به نفس شما افزایش می یابد  و شما تمام کارها را با اعتماد به نفس قویتری پیش خواهید رفت.

    و حالا تمرین عملی:

    از همین امروز تهیه برنامه روزانه ، هفتگی و ماهیانه را شروع کنید. یک دفترچه یا یک برگ کاغذ بردارید و  همه کارهایی را که باید در بیست وچهار ساعت آینده انجام دهید یادداشت کنید. اگر ایده جدیدی در آینده به ذهنتان می رسد ، آنها را هم به لیست اضافه کنید یادتان باشد که تمام پروژه ها را بنویسید و زمان را برای آنها تعیین کنید و آنها را اولویت بندب نمائید.

    روی کاغذ فکر کنید ! همیشه از روی لیست کار کنید. به این ترتیب حتی خودتان نیز متحیر خواهید شد که چقدر کارایی شما افزایش یافته است و چقدر راحت تر می توانید قورباغه خود را قورت بدهید.


    فصل دوم:برای هر روز هز قبل برنامه ریزی کنید-بخش 1

    اولین و مهمترین کاری که باید برای انجام هر کار بزرگ انجام دهیم این است که آن هدف مشخص را به قسمتهای مختلف ( اهداف کوچکتر ) تقسیم کنیم تا بتوانیم با برنامه ریزی صحیح به آن هدف نهایی برسیم. باید توجه داشت که :فکر کردن و برنامه ریزی کردن به خودی خود توانایی های ذهنی شما را شکوفا می کندو انرژی های جسمی شما را افزایش میدهد یکی از بزرگان می گوید : وارد عمل شدن بدون برنامه ریزی باعث همه شکستهاست. اساسی ترین اهداف شما در کار :در برابر نیروهای جسمی ، عاطفی و ذهنی که به کار می گیرید بیشترین بازده ها را بدست آورید.

    یک خبر خوب: هر دقیقه وقتی که صرف برنامه ریزی می کنید معادل 10 دقیقه وقت در حین انجام کار صرفه جوئی می شود.

    هر روز برنامه ریزی روزانه 10-12 دقیقه وقت می خواهد و با این فرمول 100-120 دقیقه صرفه جوئی در وقت می شود.

    فرمول معروفی به نام 6 پی  می گوید:

    برنامه ریزی قبلی مناسب مانع عملکرد ضعیف می شود.

    برنامه ریزی در کردن در زمان خیلی ساده است تنها به دو چیز نیاز دارد : کاغذ و خودکار

    اولین اقدام برای این کار : لیست کردن تمام کارها بر اساس لیست انجام شود وقتی کار جدیدی پیش می آید قبل از انجام آن به لیست لضافه کنید.

    از همان روز اول که انجام کارها بر اساس لیست انجام میدهید   (الببته برای همیشه ) بازدهی شما 25 درصد افزایش پیدا می کند. لیست کارهای روز بعد را شب قبل  تهیه کنید و لبت بعد از اتمام کارهای روزانه تهیه کنید.

    ترتیب نوشتن کارها : ابتدا کارهاای عقب مانده روز قبل و سپس کارهایی که باید  روز بعد انجام دهید وارد کنید.

    نوشتن کارهای روز بعد از شب قبل= فعال شدن ذهن ناخودآگاه شما در هنگام خواب . اغلب مواقع هنگامی که از خواب بیدار می شوید ایده هایی دارید که با استفتده از آنها می توانید کارهایتان را بهتر و سریعتر انجام دهید.


    رهایی از سرزنش

    وقتی زنی به این نتیجه می رسد که بیش از اندازه از خود مایه می گذارد همسرش را مسبب ناخوشنودی خود می داند. زن بیشتر دادن وکمتر دریافت کردن را بی عدالتی می داند.گرچه زن آنچه را

    که شایسته آن بوده دریافت نکرده است برای بهبود روابط و مناسبات خود باید بداند که خود او در ایجاد این نارضایتی چه نقشی را ایفا نموده است. زنی که بیش از اندازه از خود مایه می گذارد بنباید از همسر خود انتقاد کند، همچنین مردی که به اندازه کافی  از خود مایه نمی گذارد نباید همسرش را به دلیل رفتار منفی در قبال خود سرزنش کند.در هر دو مورد از سرزنش کاری ساخته نیست.درک کردن اعتماد کردن،مهرو محبت ،پذیرا شدن و حامی یکدیگر بودن حلال مسائل ماست و از سرزنش و انتقاد کاری ساخته نیست.وقتی  موقغیت نا مطلوبی بروز می کند ، مرد به جای اینکه همسرش را مسبب دلخوری خود بداند می تواند به او محبت کند و در صورت تماایل زنش در مقام حمایت از او کاری صورت دهد . به سخنان او گوش فرا دهد حتی اگر لحن کلامش ابتدا حالت سرزنش داشته باشد. مرد می تواند با انجام کارهای جزئی و به ظاهر کم مقدار که در واقع نشانه علاقه و توجه او به زنش می باشد،اسباب شادمانی او را فراهم کند. از سوس دیگر نیز به جای سرزنش کردن همسرش و متهم ساختن او که به اندازه کافی مایه نمی گذارد می تواند عیوب او را ببخشد ، زن باید بداند که همسرش به رغم شرایط ظاهر می خواهد کاری در حق او انجام دهد. زن می تواند از شوهرش به خاطر کارهای هرچند جزئی قدردانی کند واز او همچنان حمایت بطلبید.
    سلام دوستان عزیز از شما دعوت می کنم که به خلاصه کتاب قورباغه را قورت بده توجه فرمائید. با امید اینکه مفید واقع شود. توجه: قدیمیها گفته اند : اگر اولین کاری را که باید هر روز انجام دهید این باشد که قورباغه زنده ای را قورت بدهی در بقیه روز خیالت راحت است که سخت ترین کار خود را انجام داده ای. قورباغه شما در واقع بزرگترین و مهمترین کاری است که باید انجام بدهید. همان کاری که اگر الان فکری برایش نکنید به احتمال زیاد همین طور برای انجام آن تنبلی خواهید کرد. ضمنا کار مورد نظر همان کاری است که انجام آن در حال حاضر می تواند بیشترین تاثیر مثبت را در زندگی شما بگذارد. قدیمی ها همچنین گفته اند: اگر قرار است دو تا قورباغه را بخوری اول آن یکی که زشت است بخور!..... با این پیش زمینه شما را به خواندن این بخش از وبلاگ دعوت می کنم. فصل اول : سفره را بچینید قبل از آنکه قورباغه را قورت بدهید باید آن قورباغه را تعیین کنید و در واقع هدف را به روشنی برای خود تعیین کنید.برای بالا بردن کارایی زندگی مهمترین بخش تعیین هدف است یکی از عالی ترین کار برای بالا بردن کارایی در زندگی نوشتن اهداف بر روی کاغذ است زیرا با این کار هدفی را دنبال می کنید که قابل لمس است. برایان تریسی یک روش فوقالعاده را به ما ارائه می دهد که هفت مرحله دارد کع در زیر به شرح آنها می پردازم. مرحله اهیدیک دقیقا مشخص کنید که چه می خو مرحله دو هدف را روی کاغذ بنویسید در واقع افکارتان را روی کاغذ بیاورید مرحله سوم برای هر هدف وقت و زمان مشخصی را تعیین کنید در غیر اینصورت هیچ ضرورتی برای انجام آن حس نخواهید کرد مرحله چهارم از تمام کارهایی که حس می کنید شما رادر رسیدن به هدفتان کمک می کند فهرستی را تهیه کنید این فهرست تصویر روشنی از کارهایی را که برای رسیدن به هدف باید انجام دهید را برای شما به نمایش در میآورد. مرحله پنجم فهرست را به برنامه تبدیل کنید و یا حتی آن را داخل مستطیل و دایره هایی بنویسید با این کار کارایی خود را به وسیله برنامه ای مکتوب و قابل لمس چندین برابر می کنید. مرحله ششم فورا کا را بر اساس برنامه شروع کنید هر کاری که می خواهد باشد به یاد داشته باشید که یک برنامه متوسط که خوب اجرا شود بهتر از برنامه ای عالی است که هرگز اجرا نشود. مرحله هفتم تصمیم بگیرید که هر روز برای آنکه قدمی به سوی هدف اصلی بردارید کاری را انجام دهید این کار و برنامه را در برنامه روزانه خود قرار دهید. هرگز یک روز خود را بیهوده تلف نکنید حرکت به جلو را ادامه دهید توقف هرگز استواری و ثبات قدم = شما موفق ترین و فعالترین فرد نسل خود تمرین عملی: همین الان یک ورق کاغذ بردارید و ده هدفی را که می خواهید در سای آینده به آنها برسید لیست کنید.این هدفها را به صورتی بنویسید که گویا یک سال گذشته است و همگی آنها به تحقق پیوسته اند . در نوشتن هدفهایتان از زمان حال و ضمیر اول شخص استفاده کنید. هدف ها باید با صراحت و با قطعیت بیان شوند با این کار ذهن ناخودآگاه شما بی درنگ آنها را تائید می کند. برای مثال می نویسید : من درآمد دارم یا وزن من....کیلوگرم است. سپس ده هدفی را که نوشته اید مرور کنید. از میان آنها هدفی را انتخاب کنید که رسیدن به آن بیشترین تاثیر را در زندگی شما دارد . این هدف هر چه که هست آن را روی یک برگ کاغذ بنویسید. برای رسیدن به آن مهلتی تعیین کنید برنامه ریزی کنید . طبق برنامه دست به کار شوید و هر روز برای دست یابی به هدف مورد نظر کاری انجام دهید. همین تمرین به تنهایی می تواند زندگی شما را دگرگون کند. منتظر ادامه این مبحث باشید ...... اما تا آن زمان این تمرین را انجام دهید.

    در جهت کاهش افسردگی در ابتدا می توان به موارد مهم زیر توجه و اقدام نمود :

    1 ورزش

     2 بازنگری فعالیت های ذهنی جهت پاک کردن افکار مزاحم روز مره و تغئیر در جنبه های معمولی زندگی

     3 ایجاد یک نظام حمایتی

     4 پیدا کردن یک شیوه سالم جهت ابراز عواطف

     5 تاکید بر تجارب موفق و مثبت خود

     6 انتخاب اهداف واقع گرایانه و قابل دسترس

     7 شناخت توانائیهای خود و راضی بودن از آنها

     8 انجام تفریحات روزانه

     9 شرکت در فعالیتهای اجتمائی

     10 مبارزه با خود گوئی های منفی

     11 استفاده از رژیم غذائی متعادل و عدم استفاده از غذاهای شور .

    چنانچه موارد بالا موثر نباشد مراجعه به یک مشاور حرفه ای و یا روانپزشک توصیه می گردد .

    افسردگی  نشانه ضعف شخصیتی  نیست . افرادی  چون ابراهیم لینکن  ، ملکه ویکتوریا  و چرچیل نمونه هائی از افراد مشهور تاریخ هستند که دچار افسردگی بودند . بعضی از افسردگی ها حتی بدون درمان نیز بهبودی می یابند . اما در اغلب موارد مراجعه به مشاور و مصرف داروها تاثیر بسزائی در درمان افسردگی دارد . داروهای استاندارد ضد افسردگی ، اعتیاد آور نیستند ولی گاه فرد نوعی وابستگی در خود احساس می کند . هدف این داروها فراهم کردن شرایط برای ایجاد تغئیرات مثبت در حالت خلقی و الگوهای فکری فرد افسرده است . اثر درمانی بعد از دو تا چهار هفته پس از شروع برنامه مصرف دارو ظاهر می گردد . گاه این زمان کوتاه نیز می شود . باید متذکر شد که بهترین روش درمان ترکیب دارو درمانی و درمان روان درمانی است .

    افسردگی در کودکان و نوجوانان : 

    افسدگی معمولی در این دو قشر ، از نوع افسردگی خفیف است . تشخیص افسردگی در کودکان و نوجوانان کار نسبتا دشواری است . زیرا کودکان و نوجوانان افت و خیز های خلقی زیادی از خود نشان می دهند . این افت و خیزها به ویژه در آغاز نوجوانی مشاهده می شود . در مورد این دو قشر بهتر است با درمان روانی ، اجتماعی و ترتیبی آغاز کرد و در صورت نیاز به دارو روی آورد . جالب اینکه تا همین اواخر بسیاری از پزشکان منکر این بودند که کودکان و نو جوانان هم ممکن است دچار افسردگی واقعی شوند . (کلرمن 1978 ، نیکولی 1978 ) کودکان و نوجوانان افسردگی خود را به صورت خستگی و بی قراری و تظاهر به بیماری نشان می دهند . این افسردگی در حالت افراطی به صورت پرخاشگری و نیز رفتار بزهکارانه بروز می کند . ( آخن باخ 1981 )


    نظرات شما ()